SPAD VII S1505 / S14208, Vigna di Valle, Włochy
Walkaround SPADa VII S1505 odrestaurowanego i wystawionego w Museo Storico Aeronautica Militare w Vigna di Valle. S1420 to SPAD produkcji Blériot pochodzący z długiej serii S1xxx dostarczanej do jednostek od października 1916 do mniej więcej września 1917. Po wyprodukowaniu trafił do Escadrille Spa.48, gdzie używał go francuski as Armand De Turenne. Od 3 maja do 3 lipca 1917 wykonanał na tym SPADzie 30 misji bojowych. Później przeszedł gruntowny remont i został przekazany Włochom. Tam otrzymał włoski numer S14208 i służył w 77a Squadriglia jako osobisty samolot asa Ernesto Cabruna. Po zakończeniu Wielkiej Wojny samolot był przezanay Cabrunie na własność i wystawiany publicznie. W latach 1975/76 samolot został odnowiony, ale przy okazji zrobiono mu artystyczne sztuczne postarzenie, co widzać na niektórych zbliżeniach. Oznakowanie samolotu nie jest do końca poprawne. Na sterze namalowano błednie numer 1420, zamiast 14208. Zresztą za czasów wojny, tak jak na dużej ilości włoskich SPADów, na sterze widniały oba numery S1505 i S14208.
Warto zwrócić uwagę na charakterystyczne dla SPADów Blériota z 1xxx i 2xxx serii zawiasy pianinowe pod wypukłymi osłonami cylindrów. Była to odpowiedź Blériota na skargi dochodzące z jednostek, że duża i niepodzielna osłona silnika jest trudna w eksploatacji. Dzięki tym zawiasom można było wreszcie odkręcić dolne mocowanie bocznych panelów i łatwiej dostać się do silnika. Te zawiasy nie występowały u innych producentów SPADów, którzy finalnie zastosowali dwudzielną osłonę zamykaną na przekręcane zatrzaski.
SPAD 1505 ma 180 konny silnik Hispano Suiza 8Ab i śmigło Gallia.